More Pics @ MySpaceAntics.com
More Pics @ MySpaceAntics.com


Wednesday, February 1

Seafood Spagetti




Kalau review balik entry masakan aku kt blog ni..bnyk sungguh entry spagetti dan sepupu sepapat dgn family pasta ni..hihihi..ape nk wt..i think..i'm tends to cook pasta meal..ni kes terover inspired dr food network channel... di tambah plk dgn keje sbg pemantau harga bg advantage utk bli brg2 dapur time aku kuar pantau harga..hehehee..ape la slh nye , sambil menyelam minum air..x de istilah x smpt nk bli brg utk msk klu keje cm aku nih..cume rajin x rajin je la kan.. okey..lps layan pic2 kt ats ni..ni resepi nya ye.. ni mmg resepi sendiri... maklum la..org suka berkarya kt dapur cm aku ni.. orang lain berkarya ats kertas, aku berkarya dgn sudip n kuali... ;p so..mcm2 la masakan yg terjadi hasil dr eksperimen sendiri..hehehehee..


Bahan - bahan: (hidangan 2 - 4 org) 
spagetti (agak2 la ye..klu aku cuma hidangan utk 2 org, so pkai 1/2 paket je..tu pn da bnyk..)
air 
3 ulas bwg putih - di parut dgn hand grated, x pun susah2 tumbuk je..;)
3 bj tomato - di kupas dan di ptg kecil
2 sdb cili flakes / serbuk lada
1 sdb serbuk lada hitam
10 ekor udang - buang kulit
5ekor sotong - di potong kecil
10 bj buah zaiton (black olive)
3 sdb keju parmesan
daun parsley
garam secukup rasa

Cara buat:
Rebus spagetti dan air hingga lembut. Masukkan sedikit garam ke dlm air semasa merebus spagetti. Ketepikan. Tumis bwg putih, dan tomato. Masak hingga tomato hancur. Lepas tu masukkan bauh zaiton. Then, masukkan lada hitam, dan cili flakes. Masak seketika. Kemudian masukkan udang dan sotong serta garam.  Masak dan didihkan sekejap. Lps tu, masukkan spagetti dan gaul rata. Bila sebati, angkat. Tabur kan daun parsley dan keju parmesan..





No comments:

Post a Comment